کد مطلب:173083 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:227

علاقه و محبت پیامبر به حسین
1. زمخشری، صاحب تفسیر معروف «كشاف» (و از علمای بزرگ اهل سنت)، در كتاب «ربیع الأبرار» نقل می كند:

فاطمه علیهاالسلام با فرزندانش حسن و حسین علیهماالسلام خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسیده و عرض كرد: یا رسول الله! هدیه ای به این ها بده. حضرت فرمود: پدرت فدایت، من مالی ندارم تا هدیه كنم. سپس حسن علیه السلام را بغل كرده، بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود: به این فرزندم، اخلاق و هیبت خود را هدیه می كنم و حسین علیه السلام را نیز بغل كرد و بوسید و بر روی پای چپ خود نهاد و فرمود: شجاعت و جود را بدو بخشیدم. [1] .

2. ابوهریره (از راویان بنام اهل سنت) می گوید:

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را دیدم كه حسین بن علی (ص) را در بغل گرفته و می فرمود: «خدایا! او را دوست می دارم تو هم او را دوست بدار [2] .

3. قاضی نورالله شوشتری در كتاب «احقاق الحق» می نویسد:

ابوالمؤید موفق بن احمد (از علمای اهل سنت) در مقتل الحسین از راویان مختلف و آن ها از ابوبكر نقل می كنند كه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت هستند». [3] .

4. حافظ ابونعیم اصفهانی (از علمای اهل سنت) در كتاب حلیة الاولیاء (ج 4، ص 139 (نقل می كند كه او با سلسله راویان مختلف از جمله عمر بن خطاب روایت می كند كه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چنین فرمود:

حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند. [4] .


5. احمد بن حنبل در مسند خود به نقل از راویان متعدد، می نویسد:

پیامبر، حسن و حسین را به سینه ی خود می چسباند و می فرمود: «خدایا! من این دو را دوست دارم، تو نیز آن ها را دوست بدار» [5] .


[1] ربيع الأبرار، ص 513، نقل از احقاق الحق، قاضي نورالله شوشتري.

[2] مستدرك الصحيحين، ج 3، ص 177.

[3] احقاق الحق، ج 10، ص 177.

[4] همان، ص 564.

[5] مسند احمد بن حنبل، ج 5، ص 369.